Si belite glavo s tem katerega izmed množice spletnih kanalov uporabiti za promocijo svojega izdelka? Kam investirati za dosego največjega učinka?
Odgovor na to vprašanje je razmeroma enostaven, če imate v malem prstu tako splošno kot tudi napredno poznavanje spletnega promocije in celotne palete priložnosti, ki jih splet danes ponuja.

Nakupni proces po meri sodobnega kupca

Vsak izmed spletnih kanalov je v rokah strokovnjaka odličen marketinški pripomoček, vendar vsak za svojo fazo nakupnega procesa. 
Vse je odvisno od tega, kakšen (neznan ali že poznan) produkt imate in v kateri fazi nakupnega cikla se nahajajo vaši kupci.
Morda vaši kupci sploh še ne vedo, kaj ponujate? Ali morda že vedo pa se še odločajo med vami in konkurenco? Ali pa so se že odločili za nakup, vprašanje je le še, kje in kdaj.

Faze nakupnega procesa

Uporaba spletnih kanalov v posameznih fazah nakupnega procesa

Za vsako od treh glavnih faz nakupnega procesa obstaja nabor najbolj primernih kanalov, preko katerih lahko najučinkoviteje dosegamo svoje cilje in nagovarjamo ciljno publiko.

Komunikacijski kanali primerni za posamezno fazo nakupnega procesa

Ključnega pomena pri tem pa ni samo izbor spletnih kanalov, temveč predvsem njihovo pravilno upravljanje. Pri tem je pomembno, da na podlagi izkušenj in poglobljenih analiz kazalcev v spletni analitiki upoštevate medsebojni vpliv in povezavo kanalov ter zasledujete strategijo celostnega spletnega nastopa.

Facebook – odličen kanal za vzbujanje zavedanja in zanimanja

Recimo, da začenjate s spletno promocijo vašega novega izdelka na trgu. Vaš prvi cilj je, da pri svojih potencialnih kupcih vzbudite pozornost ali pa vsaj razširite glas o vaši novosti. In ker dober glas seže v deveto vas, danes pa je že v vsaki vasi Facebook (z 900.000 potencialnimi kupci starimi nad 18 let samo v Sloveniji - več ...), je odgovor na vprašanje »Kje oglaševati v fazi vzbujanja zanimanja?« enostaven.
Facebook se nahaja v skupini oglaševalskih kanalov z največji dosegom (Hootsuite™/Facebook Statistics) v razmerju s količino vložka v promocijo.

Učinkovitost oglaševalskega kanala glede na vložek

Prednosti Facebook kanala

Slike in video
Facebook je odličen kanal za vzbujanje zanimanja in zavedanja predvsem zato, ker lahko večinoma komuniciramo s sliko in tako lažje vzbudimo zanimanje in pokažemo koristi/prednosti napram tekstovnim oglasom. Tovrstna promocija je zelo zanimiva za nove izdelke, ki so namenjeni končnemu kupcu, še posebej na področju turizma, modnih in drugih »life style« izdelkov oz. storitev. Testiranje je pogosto najboljši pokazatelj ali je glede na naše cilje in branžo nek spletni kanal res najprimernejši.

Natančno ciljanje
Pomembna prednost Facebook-a je možnost izredno natančnega ciljanja publike glede na starost, spol, status, poklic, lokacijo, izobrazbo, vedenje, lastnosti, navade, interese, zanimanja,…, kar omogoča popolno oblikovno in stilno prilagajanje načina komuniciranja naše vsebine glede na karakteristike kupca.

Analitika in statistika ter vedenje kupcev
S pomočjo analitičnih orodij (npr. Google analytics) lahko natančno spremljamo učinke Facebook in vsake druge promocije ter kakšen je njihov prispevek k skupnemu rezultatu naše spletne kampanje. Pri tem je ponovno potrebno upoštevati vlogo posameznega spletnega kanala, v našem primeru Facebook promocije. V začetni fazi so zato pomembne metrike kot so: št. klikov na oglas in preusmeritev na naše spletno mesto, kvaliteta obiska na strani, cena na klik, frekvenca prikazovanja sporočil, pomožne konverzije in šele nato direktna prodaja. Verjetno se sedaj že pošteno sprašujete, zakaj je direktna prodaja na zadnjem mestu?

Vmesno prilagajanje kreativ in remarketing
Ciljanje, analitika in stik s kupcem vam celo omogočajo, da sproti zbirate podatke o uspešnosti vašega spletnega nastopa na Facebook kanalu. Glede na te podatke lahko svoj izdelek, servis in način komuniciranja sproti prilagajate glede na odzive. Prilagodite ceno, popestrite ponudbo, dodate opise, poglede,….in z remarketingom poskušate spodbuditi kupce, ki so že obiskali vašo spletno stran, vendar so v določeni fazi stran zapustili brez, da bi dokončali nakup ali drugi za nas pomemben cilj. Z remarketingom imamo še eno možnost in skušamo vrniti potencialnega kupca, ki izpolnjuje določene parametre, da zaključi nakup ravno pri nas. Saj veste, ponudbe je ogromno in vaši kupci jo imajo na dosegu nekaj klikov.

Stik s kupci in potencialnimi kupci
Možnosti všečkanja, deljenja in komentiranja objave vam povrhu vseh podatkov priskrbijo še takojšnjo povratno informacijo o tem, kakšen vtis smo naredili na svojo publiko, na kar se lahko takoj odzovemo z direktno komunikacijo preko komentarjev. Pri tem ne čakajte, da stik vzpostavi vaša publika, začnite sami! Bodite komunikativni!
Stik s kupci, ki ga omogoča Facebook je odlična priložnost, da si gradite svojo publiko. Na tak način vam bo vaša ciljna publika vedno na razpolago, da jim vedno znova ponudite svoj najnovejši izdelek in jih popeljete v prvo fazo – zavedanja in vzbujanja zanimanja za novosti v vašem prodajnem programu.

 

Ste pripravljeni na druženje s svojimi potencialnimi in obstoječimi kupci? Se tudi vi kdaj vprašate kateri je pravi izraz družbeni ali družabni? Komunicirajte z vašo ciljno publiko in širite zavedanje ter zanimanje za vas in vašo ponudbo!