V 2019 bo najpomembnejša pristna,

kakovostna in čim bolj osebna uporabniška izkušnja

Konkretno, kako tudi v 2019 kar najbolj uspešno krmariti na socialnih omrežjih.

Družbeni mediji so postali naš »podaljšek«, uporabljamo jih zasebno in poslovno, za klepet, ogledovanje, nakupovanje, učenje… Vsebin na družbenih omrežjih in na spletu je ogromno, vsak dan ustvarimo neverjetnih 2,5 kvintiljonov bajtov podatkov. To je, kot je dejal predstavnik Facebooka na Hello Facebook day novembra lani, vsako minuto ustvarjenih približno za 2 leti vsebin.

Od leta 2011 smo ustvarili več kot 90 % vseh svetovnih podatkov v zgodovini človeštva, zato je razumljivo, da je vse težje v poplavi objav izstopati. Od lani pa se srečujemo še z diametralno nasprotnim zapletom – vse več uporabnikov, predvsem mlajše generacije, zmanjšuje čas, porabljen na družbenih omrežjih.

Kako torej doseči, da bodo naše objave videne in naš oglaševalski vložek ne bo zapravljen zaman, da bomo nagovarjali pravo publiko in privabili kupce? Ne bomo dolgovezili, v naslednjih vrsticah vam predstavljamo najpomembnejše trende na družbenih omrežjih, ki jih za letošnje leto napoveduje stroka. A pozor, pri napovedih je treba vedno tudi malce dvomiti in veliko testirati, saj je idealna strategija za vsako podjetje edinstvena in ni nujno, da bi delovala za drugo podjetje.

Kako v 2019 ostati opazen in opažen?

Družbeni mediji rastejo in se razvijajo naprej, se spreminjajo, združujejo ali izginjajo. Podjetja so končno resno sprejela, da so tudi družbeni mediji pomemben del poslovanja in jih začela uporabljati. A glej ga zlomka, potrošniki so – čeprav še uporabljajo ta omrežja – v zadnjem letu postali izredno nezaupljivi do družbenih omrežij, zato jih je treba spet navdušiti.

Spoznajte 16 najpomembnejših trendov na družbenih medijih v tem letu:

1/16

Ponovno je treba zgraditi zaupanje

Potrošniki so postali zelo previdni pri tem, čemu bodo verjeli oziroma zaupali. Temu so pripomogle različne »click bait« objave in tudi preveč zagreti oglaševalci, ki niso ustrezno označevali oglaševalskih objav, ali so z njimi pretiravali.

Posebej mlajše generacije nimajo veliko potrpljenja z oglaševanjem, še toliko bolj, če leto ni najbolj kakovostno, zato bodo podjetja morala najti načine za povečanje zaupanja potrošnikov. To predvsem pomeni, da se je treba osredotočiti na avtentično povezovanje s svojo ciljno publiko in poudariti človeškost. Blagovne znamke se morajo s potrošniki povezati na nivoju, ki nekaj pomeni, saj nihče ne mara biti stalno zasipan z oglasi.

2/16

Pripovedovanje zgodb je bistvo družbenih medijev

Družbeni mediji so postali priljubljeni zaradi možnosti deljenja svojih življenjskih izkušenj, misli, vsebine z družino, prijatelji, sledilci. Tam lahko povemo svoje zgodbe, ali pokukamo v življenja drugih. Z videom in opcijami, ki jih ponujajo Instagram in Facebook Stories, je to postalo še bolj priljubljeno ter odpira možnosti podjetjem, da tudi sama z video zgodbami ustvarijo bolj človeške pripovedi, ki lahko občinstvo spodbudijo k nakupu. Pripovedovanje zgodb daje bolj realen in oseben občutek, vendar tudi zahteva več vložka in časa za pripravo kratkih in intenzivnih videov, kreativ ali grafik, blagovne znamke pa morajo postati bolj kreativne in premišljene pri njihovi izvedbi. Pomembno je, da z zgodbo ne delimo izdelka, temveč izkušnjo s tem izdelkom ali storitvijo.
Zgodbe so izjemno prodajno uspešne, saj kar 56 % ljudi, ki si jih ogleda, obišče spletno stran za več informacij, 50 % uporabnikov je oglaševan izdelek iskalo na spletu, 3 % ljudi je o videnem govorilo z drugimi, 34 % pa je obiskalo fizično trgovino, da bi preverili oglaševan izdelek.

3/16

Zgradite zgodbo blagovne znamke

Ne le kratke zgodbe na družbenih medijih, pomembno je imeti jasno začrtano in strateško zasnovano pripoved zgodbe blagovne znamke. Pripovedi ujamejo trenutke in izkušnje, ki jih ima uporabnik z izdelkom ali storitvijo, to so pogovori, ki se odvijajo med potrošniki in blagovno znamko.
Te zgodbe pripovedujejo, kaj uporabniki menijo o blagovni znamki. Večjo zgodbo, kot podjetju uspe zgraditi, večje so možnosti za uspeh. Uspešne pripovedi blagovnih znamko so tiste, ki uporabnike pritegnejo in jih spodbudijo k akciji, zato je smiselno ponovno oceniti lastno zgodbo blagovne znamke, jo osvežiti in poskrbeti, da bo izstopala v zmešnjavi drugih vsebin na družbenih medijih.

Uporabniki podjetja in blagovne znamke raje spremljajo skozi zgodbe – Stories, kar potrjujejo tudi številke.

4/16

Svoji blagovni znamki nadenite človeški obraz

V zadnjih dveh letih je v strmem porastu sodelovanje z različnimi t.i. influencerji (vplivneži), saj podjetjem in blagovnim znamkam pomagajo, da se s svojimi kupci povežejo na bolj osebni ravni. Še več, osebno znamčenje je pravzaprav obvezno na družbenih medijih. Potrošniki bolj zaupajo in so zvesti znamkam, ki jih zastopajo pravi ljudje. To še posebej drži za manjša, relativno neznana podjetja. V letu 2019 bodo na družbenih omrežjih uspešnejša tista podjetja, ki bodo osvojila in implementirala »človeški element«, kot tista, ki se bodo še naprej »skrivala« za korporativnim logom.
Obraz vašega podjetja je lahko lastnik podjetja ali kdo od vodilnih, ki lahko z blogi, podcasti ali webinarji, vpogledi v »ozadje« nastajanja produkta, potencialnim strankam približa blagovno znamko. Večja podjetja zato pogosto sklenejo dogovore z znanimi osebnostmi, ki s svojo osebno blagovno znamko oglašujejo tudi njihove produkte.

5/16

Vplivneži bodo še naprej in še bolj priljubljeni

Sodelovanje z vplivneži bo tudi v letu 2019 še zelo aktualno saj so lahko zelo učinkoviti pri promociji naše ponudbe ali izdelkov, saj, tako kot osebno znamčenje, dajo blagovni znamki človeški obraz. Njihove obstoječe skupnosti sledilcev so namreč relativno zveste in jim zaupajo, na ta način pa lahko nagovorimo tudi tiste, ki našega podjetja ali storitev še ne poznajo.
Previdnost pa vseeno ni odveč. Ni vsak, ki želi biti »influencer«, to tudi v resnici. Zato je pomembno, da se, preden se dogovorite za sodelovanje, dodobra pozanimate o posamezniku in objavah, ki jih pripravlja, sledilcih (če so pravi in tudi relevantni, saj je to tisto, kar šteje), odnosu do dela ter, vsekakor ne nazadnje, učinkovitosti njihovih objav (koliko vam dejansko doprinesejo njihove objave).

6/16

Video, »selfie« video in znamčenje

Video tudi v letu 2019 ostaja v trendu, če pa ga nadgradite v LIVE (ŽIVO), še toliko bolje. Izberite platformo, na katero se želite osredotočiti (Facebook Live, YouTube Live, Instagram Live, Periscope ali Livestream.com) in začnite s kreativnimi in čim bolj avtentičnimi videi. Michael Tasner, direktor agencije No Joke Marketing in avtor knjižnih uspešnic, svetuje, naj se podjetja usmerijo na YouTube in Instagram Live, saj tam še ni zasičenja. Videi naj bodo zabavni, kratki, naj angažirajo in ustvarjajo doživetja.
Kultura selfijev še zdaleč ne zamira, temveč se razvija – zdaj so IN selfie videi, ki generirajo ogromno interesa med uporabniki družbenih omrežij. Ti videi so kratki, dajejo občutek neposrednosti in sporočajo več, kot lahko fotografija.
Podjetja pozor: ker uporabniki precej časa porabijo za ogledovanje videov na Snapchatu, Facebooku in Instagramu, bi bilo za blagovne znamke smiselno razmisliti o načinih, kako bi prvoosebne »selfie« videe vključili v svoje oglaševalske strategije. Na ta način lahko bolj učinkovito nagovorite mlajše občinstvo, ki tradicionalnemu oglaševanju ne zaupa.

7/16

Hiper-targetirana personalizacija

Današnji potrošniki so postali izjemno zahtevni in od znamk pričakujejo posebej prilagojene posebne ponudbe in popuste, ki ustrezajo njihovim željam in potrebam. To je priložnost za podjetja, da se res potrudijo in podrobno ciljajo svoje oglaševanje (retargeting in remarketing). Skoraj vsa družbena omrežja namreč ponujajo možnosti določanja, komu želimo predstaviti svojo ponudbo –od geografskega ciljanja do naprednih filtrov, ki občinstvo res podrobno segmentirajo.
V letu 2019 bodo številna podjetja pospešeno izvajala hiper-targetirano personalizacijo za doseganje svoje ciljne publike, vendar bodo hkrati morala najti tudi pravo ravnotežje, saj lahko s pretiravanjem hitro postanejo moteča in uporabnikom nezanimiva.

8/16

Obogatena resničnost (Augmented Reality - AR) in 3D fotografije

Prve korake z obogateno resničnostjo na družbenih omrežjih je naredil Snapchat pred nekaj leti, danes pa je, čeprav še vedno v plenicah, dosegljiva praktično na vsakem koraku (če imamo v rokah pametni telefon ali uporabljamo Shapchat Lens Studio). Obogateno resničnost mnogi ponudniki očal, nakita, garderobe, nenazadnje stilov pričesk, seznam pa se vsakodnevno daljša, v tujini že ponujajo kot možnost za preizkušanje in ocenjevanje, ali nam izdelek ustreza.

3D fotografije pa so vse bolj priljubljene v spletnih trgovinah, saj si uporabnik lahko dobro ogleda izdelke, preden se odloči za nakup, jeseni 2018 pa jih je omogočil tudi Facebook.
Obogatena, virtualna resničnost in 3D fotografije so še posebej uporabne za promocijo izdelkov ali doživetij, ki jih je težje opisati, ali pa so tako zelo vabljiva, da jih je najbolje kar pokazati.

9/16

Umetna inteligenca

Umetna inteligenca in strojno učenje nam olajšujeta vsakodnevno življenje in opravila, še posebej tista najbolj zoprna, saj jih tehnologija opravi namesto nas. Seveda ne govorimo o visoko sofisticiranih robotih, kot je Sophia, temveč o umetni inteligenci, ki namesto nas pregleda baze podatkov, jih analizira in uredi precej hitreje, kot bi to lahko naredili sami. Umetna inteligenca nam avtomatizira tudi samo oglaševanje, ciljanje in obveščanje v zvezi z oglasi, skrbi za algoritme družbenih omrežij in še in še.

Uporaba umetne inteligence je zelo pomembna pri t.i. »social media listening« oziroma »poslušanju družbenim medijem«. Tako nam pomaga, da lažje razberemo, kaj deluje in kaj ne. Uporabniki pametnih telefonov lahko s pomočjo umetne inteligence razbirajo oglase, prepoznavajo izdelke in zgolj preko kamere na telefonu prejemajo informacije o cenah tega izdelka in ponudbi na trgu, skratka, tu je prihodnost, ki jo že živimo, uporabniki iPhone telefonov pa že nekaj časa poznajo Siri, ki je vse bolj uspešna kot osebna asistentka. 

10/16

Chatboti

Chatboti so se začeli uveljavljati že lansko leto, letos se trend nadaljuje. Ni še povsem jasno, zakaj se podjetja počasneje od pričakovanega ogrevajo za chatbote in jih uvajajo v prakso, vendar stroka ocenjuje, da bodo do leta 2022 chatboti podjetjem po svetu prihranili več kot 8 milijard letno.
Chatboti so odlična rešitev za pomoč strankam pri najpogostejših vprašanjih, lahko pa so tudi zelo učinkoviti za nagovarjanje potencialnih strank, za dogovarjanje prodajnih sestankov ali kot pomoč pri nakupu, celo kot pomoč pri sestavljanju ponudbe za denarno posojilo. Pri odločanju, ali bi investirali v chatbot ali ne, je tako treba najprej ugotoviti, v kakšne namene želimo uporabljati chatbote, torej, ali gre za pomoč strankam ali za prodajne cilje.

11/16

Glasovno upravljanje/iskanje in pametni zvočniki

V Združenih državah že več kot 50 milijonov ljudi uporablja glasovno iskanje preko pametnih zvočnik in aplikacij, kot sta Google Home, tega pri nas še ni, in Alexa (Amazon), ki je že na voljo tudi v Sloveniji, tu je tudi Google Assistant (#HeyGoogle!), v letošnjem letu pa je pričakovati precejšen razcvet uporabe te tehnologije. Prilagoditi se bo treba načinu iskanja, saj aplikacijo za pomoč povprašamo kot prijatelja in ne le s ključnimi besedami, kot smo se navadili brskati po iskalnikih.

12/16

Vsebine, ki jih ustvarijo uporabniki (UGC – user generated content)

Rdeča nit trendov na družbenih medijih je človeškost, avtentičnost, poosebljenje, zato kričeči oglasi in neprepričljive fotografije preprosto ne prepričajo več v svetu oglaševanja. Potrošniki so postali bolj preudarni, izdelki, ki jih bodo kupili, morajo odražati njihov pogled na svet, zato se morajo podjetja temu prilagoditi. Kako? Uporabnike vaših storitev ali izdelkov pozovite k sodelovanju, naj kreirajo vsebine – v stilu pregovora »dober glas seže v deveto vas«, a v digitalni različici.

13/16

Kakovost in kreativnost PRED količino

Pogosto se oglaševalci prehitro odzovejo na napovedi trendov z napačnimi reakcijami. Ena takšnih je zasipanje družbenih omrežij s povprečnimi ali ne-navdihujočimi vsebinami, s katerimi upajo, da bodo nekako le ujeli trendni val. Žal pa morebitni potrošniki na to reagirajo predvsem z umikom oziroma utišanjem blagovne znamke na njihovih časovnicah. Časov, ko se za potrošnike ni bilo treba pretirano truditi, je neizpodbitno konec.
Danes je treba, če želimo narediti vtis, k promociji blagovnih znamk pristopati namensko in izjemno kreativno. Manj vsebine, ki mora biti ustvarjena premišljeno in je ustrezno pozicionirana, bo imelo večji učinek kot množica neizstopajočih, težkih, plitkih ali dolgočasnih objav.

14/16

Na Instagramu podjetja že poznajo SWIPE UP oziroma dodajanje povezav, na katere je mogoče klikniti, vendar le tista podjetja, ki imajo več kot 10 tisoč sledilcev, z novim letom pa tudi Facebook preizkuša to možnost.

Nekateri uporabniški računi to že lahko naredijo, prednost te opcije pa naj bi bila, da je dostopna tudi poslovnim profilom, ki (še) nimajo velikega števila sledilcev.

 

(slika: primer dodajanja CTA na Facebook Stories, vir: Digital Information World)

15/16

Povečajte finančni vložek za oglaševanje na družbenih medijih

Vse več podjetij je na družbenih omrežjih, ki se trudijo opozoriti nase, zato povečujejo vložke za oglaševanje, kar preprosto pomeni, da morate to storiti tudi vi. Še več, stroka ocenjuje, da se bo video oglaševanje podvojilo do leta 2020, kakovostna video produkcija pa je seveda nekoliko dražja.
K sreči so večje tudi možnosti, kam lahko vlagate – ali »boostate« objave, oglase, morda Instagram Stories Ads, itn. Pomembno pa je tudi, da zaupate pravim ljudem, ki bodo optimalno skrbeli za vaš vložek in oglaševanje. Ko razmišljate, komu zaupati, preverite podjetja in njihove reference.

16/16

Segmentirajte svoje občinstvo na družbenih omrežjih in dobro poznajte platforme družbenih omrežij, na katerih nastopate

Večina podjetij ima zelo pisano publiko, zato si je pomembno vzeti čas in vse svoje občinstvo razdeliti v skupine oziroma segmente. Tako lahko ukrojite objave in sporočila glede na preference vsake skupine ter postanete v pravih trenutkih bolj relevantni za prave skupine ljudi. Sklepati, kdo sestavlja naše občinstvo in jih vse skupaj zmetati v isti koš, lahko namreč predstavlja precejšnjo omejitev vašega dosega.

Ne le dobro poznavanje lastne ciljne publike, pomembno je dobro poznati in primerno izbrati tudi družbene medije, na katerih se želite predstavljati. Še več, vsaka plaftorma je dejansko zanimiva drugačnim skupinam uporabnikov, npr. 90 % oseb na Pinterestu je ženskega spola in več kot 50 % jih živi v Združenih državah. Torej, če ste blagovna znamka, ki cilja na ameriške ženske, je Pinterest idealno omrežje za vašo blagovno znamko. Na drugi strani imamo npr. Snapchat, ki ga uporabljajo mlajši od uporabnikov Facebooka.
Večina znamk nastopa na vsaj dveh platformah družbenih medijev, zato je pomembno, da se teh razlik zavedamo in jih tudi upoštevamo pri pripravi vsebin in oglaševalskih vložkov.

To je šele začetek…

Skušali smo biti kar čimbolj jedrnati, a 2019 prinaša številne nove izkušnje na področju oglaševanja na družbenih omrežjih, izzivalne algoritme in večje proračune, namenjene oglaševanju, vendar pa hkrati tudi sama spletna krajina ponuja več priložnosti za oglaševanje in kreativne vsebine. Družbenih medijev se nikakor ne drži več začetniški duh, atmosfera startupov se je razblinila, uspešne pa bodo tiste znamke, ki načrtujejo vnaprej, a so hkrati še vedno fleksibilne pri svojih pristopih.

In kakšno bo vaše leto 2019? Veseli bomo vaših komentarjev na Facebooku, Instagramu, Twitterju ali Linkedinu.

Blog je pripravila