Verjetno vas je kar nekaj takih, ki vam je ob branju naslova najprej padlo na misel, da še vedno ne razumete Snapchata. Ne skrbite. Res je, da Snapchat ni za vsakega in najbrž še ne bo tako hitro postal naslednja velika stvar v oglaševanju, ampak to še ne pomeni, da mu ni treba nameniti vsaj malo naše pozornosti; še posebej, če radi eksperimentirate z out of the box idejami. Kot oglaševalci in lastniki blagovnih znamk se moramo nenehno boriti za potrošnikovo pozornost. V živo ali preko pikslov bomo preizkusili marsikaj in vedno iskali nove alternative, s katerimi bi jih lahko navdušili. Vedno več blagovnih znamk se sprašuje, ali se splača začeti s Snapchatom in investirati svoj čas ter denar v izgradnjo baze sledilcev. Navsezadnje bi lahko rekli, da je aplikacija, ki se vrti okrog izginjajoče vsebine, bolj primerna za najstnike, ki nekaj skrivajo pred starši, kot pa za blagovne znamke, ki bi rade bile čim bolj prepoznavne.

Vir: SurePayroll and Ghergich & Co.

Vrnimo se v leto 2011. Ogromno ljudi je bilo mnenja, da bo Snapchat zbledel v pozabo. Samo 5 let pozneje in »samo« 100 milijonov dnevnih uporabnikov nam pravi, da gre za aplikacijo, ki bo nedvomno ostala. Če vas je število njegovih uporabnikov presenetilo, potem najbrž tudi niste vedeli, da ima Snapchat več uporabnikov kot Twitter in LinkedIn. Samo pomislite. Do včeraj smo Facebook in Twitter vedno uporabljali v enakem stavku, drug za drugim, danes pa Twitterja več sploh ne uporabljam v enakem odstavku, saj sta ga nadomestila Instagram (prav tako v lasti Facebooka) in Snapchat. V zadnjem letu naj bi Snapchat zrasel za toliko, kot Twitter v zadnjih štirih letih, sodeč po raziskavi, ki jo je izvedel International Business Times, pa Snapchat videi na dan prejmejo več kot 4 milijarde ogledov – toliko, kolikor beleži Facebook. Ja, prav ste slišali. Facebook.

Vir: Edison Research & Triton Digital

Kljub vsem zavidljivim številkam, Snapchat še ni priljubljen v oglaševanju. Toda še vedno se najdejo kreativni posamezniki, ki so pripravljeni preizkusiti nove aplikacije in omrežja za oglaševalske namene. To, da je Snapchat lahko koristen tudi v oglaševanju, je spoznalo podjetje 16 Handles, ki streže zmrznjene jogurte. S Snappy New Year kampanjo so vabili svoje oboževalce, da se posnamejo v eni izmed njihovih restavracij, medtem ko okušajo svoj jogurt, posnetek pa pošljejo uradnemu 16 Handles Snapchat kanalu, ki pošiljatelju v zameno nazaj pošlje personaliziran kupon za popust. Odlična marketinška ideja, ki je sprožila ogromen obisk in nenazadnje tudi izkazovala naklonjenost svojim strankam oz. oboževalcem.

Snapchat oglaševalcem trenutno ponuja le Discover, ki si ga lahko privoščijo zgolj znamke z velikimi proračuni, saj se dnevni zakup giblje okrog 100.000 dolarjev. Druga, trenutno bolj zanimiva funkcija, so brezplačni Stories. Gre za digitalni album fotografij in videoposnetkov, s pomočjo katerega lahko ustvarimo kreativno zgodbo, ki je sledilcem vidna le 24 ur, nato pa izgine. Nedavno je bila objavljena novica, da se bodo cene znižale, kar pomeni, da bo oglaševanje postalo bolj dostopno. Snapchat trenutno namreč razvija platformo za oglaševanje, ki bo preko vmesnikov API omogočala oblikovanje in zakup oglasov.

Vir: Snapchat

Če ste neučakani in bi radi že sedaj preizkusili Snapchat, vam dajemo nekaj napotkov, kako se povezati s svojimi oboževalci na osebni, organski ravni.

  • Ponudite jim enkraten predogled produkta.

Lansirate nov produkt, za katerga veste, da bo vašim strankam všeč? Ponudite jim 10-sekundni ekskluzivni predogled in še dodatno vzbudite zanimanje.

  • Pošljite unikaten kupon za popust.

Tako kot prej opisan primer znamke 16 Handles, pošljite vašim sledilcem unikaten kupon, ki ga lahko koristijo v vaši (spletni) trgovini.

  • Objavite posnetke iz zakulisja.

Snemate nov oglas? Navdušite oboževalce s serijo posnetkov iz zakulisja in jim namignite, o čem bo pripovedoval vaš oglas.

  • Vključite oboževalce v svoje dogodke.

V primeru, da sponzorirate ali organizirate nek dogodek, lahko v živo dokumentirate dogodek in sledilcem ponujate vse insiderske informacije.

  • Preverite njihovo znanje in jih nagradite.

Preizkusite znanje oboževalcev in jih pozovite, da dopolnijo manjkajoče črke v besedi. Če odgovorijo pravilno, jim pošljite povratno sporočilo, da sodelujejo v nagradni igri.

Vse, kar torej potrebujete za Snapchat oglaševanje, so slike, videi, nekaj besed in pravi filter. Zaenkrat so orodja za ustvarjanje vsebin relativno osnovna, kar pa ne pomeni, da ne bodo čez čas postala bolj napredna. Tako kot vsa družbena omrežja, se bo tudi Snapchat razvijal in izboljševal. Ne pozabimo, da je Facebook svojim uporabnikom sprva ponujal zgolj pisanje preprostih besedil. Sledile so slike, nato videi, danes pa nudi možnost gledanja občudovanja vrednih 360-stopinjskih videoposnetkov!