$#!*=”(%$, a ste resni? Kaj hočejo? A tak gumb dam na kreativo? Za dva piksla v levo? To ne bo pomagalo. A imajo vsaj kakšne boljše fotke? KAJ? &$”!)”’% zdaj pa še hočejo delovno datoteko, da sami popravijo?! Ja itak, ni panike, sploh ni boleče, v končni fazi si slepič lahko tudi sam izrežem. A zdaj pa že naslednji, animirane kreative do dveh? Ma, ni šans.
Se jim sploh sanja, kaj je dober dizajn in kaj je popularno? Ne, res! Trendi so osemdeseta, ne pa dizajn iz leta 1992. Ja, TO je trend! Moje delo je spremljanje oblikovalskih trendov. In dober dizajn se ne zgodi v desetih minutah, za to potrebujemo malo več časa.

Okej, malo sem si spucal, kar mi je ležalo na duši, in če ste se prebili skozi to, se vam zahvaljujem, saj ste eden tistih, ki se zavedate, kako pomembne so kakovostne kreative, in vas res zanima, kako z oblikovalskimi pristopi in poznavanjem smernic poskrbeti za uspešno oglaševanje vaše znamke ali produktov oziroma storitev. V zahvalo vam v naslednjih vrsticah predstavim, kakšne so smernice za leto 2019.

Naročniki se pogosto ne zavedajo, kako pomembni so trendi v dobi vedno dinamičnega in spreminjajočega se trga digitalnega marketinga. Oblikovalci trendom redno sledimo in jih uporabljamo v svoj prid, končne kreative pa tako lažje izstopajo iz navala hitro in površno oblikovanih kreativ. Na Goclicku smo tako skrbno pregledali trende letošnjega leta in izluščili prihajajoče trende za leto 2019.

1. ILUSTRACIJE PO MERI

Po obdobju hladnih in ne-navdihujočih korporativnih fotografij smo namenili veliko pozornosti unikatnim in barvitim ilustracijam po meri, ki podjetju s takšnim pristopom zagotavljajo unikatnost tudi na trgu. V sodobnem spletnem oblikovanju jih spremljamo že več let, v 2018 pa so prisotne praktično vsepovsod na spletu. Ne dvomimo, da bomo ta trend spremljali tudi v letu 2019.

2. (ŠE BOLJ) ŽIVE BARVE

Letos smo v oblikovalskem svetu uporabljali žive in drzne barve, za prihodnje leto pa napovedujemo še več drznosti in hrabrosti pri uporabi nasičenih barvnih harmonij.

PANTONE®, vodilno podjetje na področju barv, redno ob koncu leta naznani barvo za prihajajoče leto, ta pa je nato zelo opazna v oblikovanju spletnih kreativ, embalaže in celostnih grafičnih podob. Leta 2018 smo tako videli prevlado barve po imenu Ultra Violet, PANTONE® pa je za barvo leta 2019 določil toplo koralno barvo, tako imenovano Living Coral.

3. ASIMETRIJA IN BRISANJE MEJA

Ko ljudje pomislijo na asimetrijo, največkrat pomislijo na odsotnost ravnovesja. V večini primerov to tudi drži, a oblikovalci se velikokrat zatečemo k dinamičnim in odprtim kompozicijam, ki temeljijo na uravnoteženi asimetriji, s tem pa se izognemo tradicionalni simetriji. Oblikovalci vsebine ne uokvirjamo več samo zaradi občutka dokončanega dizajna, temveč širimo tako svoja, kot tudi naročnikova obzorja. Gledalčevo oko najprej vidi največji element, s tipografijo, fotografijami, ilustracijami ali tridimenzionalnimi elementi pa oblikovalec vodi pogled gledalca po spletni strani ali oglaševalski kreativi do ključne vsebine.

4. VELIKE IN KREPKE ČRKE

Z odprtostjo kompozicij se poveča tudi tipografija. Ni več zapovedanih mej pri uporabi črkovnih vrst, oblikovalcem pa to predstavlja večjo svobodo pri oblikovanju vsebine. Že letos lahko vidimo oglasne kreative, spletne strani in animacije, ki se ne bojijo uporabiti nekonvencionalne tipografije v velikih dimenzijah. Variabilne črkovne vrste tako ponujajo ogromno fleksibilnosti pri oblikovanju z različno velikimi in debelimi črkami tudi v naslednjem letu.

5. SPAJANJE RAZLIČNOSTI IN NETRADICIONALNA FOTOGRAFIJA

Osebna identiteta je ena izmed prevladujočih tematik v letu 2018. S poudarkom na mešanju kulturnih vplivov in estetike oblikovalci rešujemo najrazličnejše oblikovalske težave in s tem ustvarimo nekaj popolnoma novega. Hkrati se lahko poslovimo od trenda nastavljenih fotografij, saj oblikovalci uporabljajo bolj naravne, netipične fotografije. Eklekticizem oziroma spajanje različnih pogledov (pojmov, idej) smo v letu 2018 največkrat opazili v digitalnem marketingu modne industrije, za leto 2019 pa napovedujemo razširjen vpliv mešanja kultur tudi v drugih industrijah in trgih.

6. BARVNI PRELIVI OSTAJAJO

Barvni prelivi so nazaj oziroma že tretje leto zapored ostajajo eni najpomembnejših grafičnih elementov v sodobnem oblikovanju. Po letu 2015, ko je švedsko podjetje Spotify razkrilo novi pristop do oblikovanja s svojim dvobarvnim prelivom, smo oblikovalci barvne prelive znova vzljubili. V letih 2017 in 2018 je, s pomočjo podjetij Apple in Instagram, dizajn z barvnimi prelivi ponovno zaživel, v letu 2019 pa ostaja še naprej v skupini trendi oblikovalskih tehnik.

7. 80’S, BABY!

Retro kreative se vračajo s polno paro! V letu 2018 smo videli ogromno oblikovalskih rešitev s pridihom italijanskega oblikovalskega studia Memphis Group iz osemdesetih let prejšnjega stoletja. V letu 2019 pa pričakujemo še večjo eksplozijo retro barv, oblik in vzorcev.

8. RISANKE

Animacije na spletnih straneh spremljamo že nekaj let, v letu 2019 pa lahko pričakujemo dinamično poplavo animacij in videov na spletnih straneh, družbenih omrežjih in mobilnih aplikacijah.

Animirani oglasi postajajo vedno večji del marketinških strategij, saj z njimi pritegnemo pozornost gledalca v prvih milisekundah.

Z YouTube Bumper, Instagram Story ali Facebook Video oglasi naletimo na izziv – povedati zgodbo ali prodati produkt v šestih ali petnajstih sekundah. Ni lahka naloga, a če oblikujemo oglas, ki sledi oblikovalskim trendom, si delo že nekoliko olajšamo, saj v veliki večini primerov pritegnemo pozornost prav v prvih milisekundah.

Ploskovna animacija prevladuje že od leta 2015, ko je Google, poleg svojega posodobljenega logotipa, predstavil svoj tako imenovan “material design”, ki temelji na enostavni ploskovitosti. Letos je oblikovalski svet nadgradil ploskovno animacijo z efektom zrnaste slike, ta trend pa bomo lahko spremljali tudi v letu 2019.

Animirani logotipi postajajo vse bolj priljubljeni v sodobnih podjetjih, saj predstavljajo nov in dinamičen način predstavitve osebnosti in vizije blagovne znamke.

3D animacije v zadnjih dveh letih prodirajo na trg digitalnega marketinga, kjer lahko odlično prikažejo produkt ali storitev. Takšna vrsta animacije je tehnično zahtevnejša in cenovno dražja kot dvodimenzionalna animacija, vendar dokazano ustvari več odziva uporabnikov na družbenih omrežjih.

Leta 2017 se je na trgu pojavil nov stil animacije, ki združuje tradicionalno 2D animacijo s fotografijami, rezultat tega pa je unikaten slog, ki je v letu 2018 zavzel Instagram.

9. OBOGATENA RESNIČNOST

Obogateno resničnost smo v preteklosti lahko zasledili na področjih spletnega oblikovanja in oblikovanja aplikacij. Sprva kot eksperimentalen način združevanja virtualnega z resničnim v industriji videoiger, ga danes srečujemo kot unikaten in interaktiven način digitalnega marketinga, kjer uporabniki s svojimi mobilnimi napravami dostopajo do spletnih vsebin s pomočjo fizičnih plakatov, letakov ali vizitk.

OUTRO

Oblikovanje po najnovejših trendih ni vedno enostavno, a je temelj dobrega dizajna spletnih kreativ, ki brez težav nagovorijo gledalca in ga popeljejo skozi nakupni proces.

Bodite eni od naročnikov, ki razumejo oblikovalski proces, saj boste tako lažje oblikovalcem pojasnili, kakšne so vaše želje, prav tako pa bodo tudi oblikovalci hitreje in še boljše realizirali vaše želje na najbolj optimalen način.

Naj vam konkurenca zavida, dovolj je $”=)%& kreativ, ki ne povedo ničesar in utonejo v poplavi ne-navdihujočih oglasov.  Na Goclicku, edinem strateškem partnerju Googla v Sloveniji, naša kreativna ekipa poskrbi za kakovostne in unikatne kreative, celostne grafične podobe in spletne strani, s katerimi boste svoj izdelek ali storitev z lahkoto prikazali v najbolj unikatni luči.

Blog so pripravili