»Nerad vidim, da greš, a rad gledam, ko odhajaš,« so misli marsikoga ob pogledu na popolno ritko. Lepo zaokrožena, privlačna in seksi, vabljiva in mamljiva je lahko tudi vaša…

OK, zdaj ko imamo vašo pozornost, vas moramo malce razočarati. Glavna tema članka ne bodo (le) lepe zadnjice, temveč študija primera, kako s pomočjo digitalnega marketinga z blagovno znamko uspešno vstopiti na nov trg. Predstavili vam bomo, kako se tega lotevamo v Goclicku, kako pomembno je v tem procesu zaupanje med agencijo in naročnikom ter nekaj praktičnih nasvetov, ki jih lahko uporabite pri vaših spletnih promocijah.

Študija primera: Kako z blagovno znamko vstopiti na trg?

Blagovna znamka Freddy je bila ustanovljena v 70-ih letih prejšnjega stoletja v Italiji. Podjetje je sprva izdelovalo oblačila in obutev za gimnastiko in ples, pri katerih je bil poleg funkcionalnosti vedno velik poudarek na udobju. Oblačila so med športniki postala zelo priljubljena, zato je podjetje postopoma začelo ponujati tudi oblačila za vsak dan. Njihova odlika se je odražala v udobju pri celodnevnem nošenju, hkrati pa so na pravih mestih poudarila obline (predvsem) uporabnic. Podjetje je postajalo vse bolj uspešno in se je tako začelo širiti tudi v tujino.

V Sloveniji je zastopstvo za blagovno znamko Freddy pridobilo podjetje Modum, ki je med tremi agencijami iskalo partnerja za pomoč pri lansiranju blagovne znamke na slovenskem trgu, saj s tem še niso imeli izkušenj. Na uvodnem sestanku smo najprej definirali, kakšni so cilji podjetja, in nato na podlagi teh informacij pripravili podroben načrt oglaševanja. Sledilo je še več sestankov ❤, kjer smo naročnika prepričali s pristopom ter našimi prednostmi in lotili smo se dela.

GOOGLE

V prvem koraku smo opravili analizo iskanj preko iskalnika Google.

Ključne besede smo razdelili na 3 sklope in za vsako ključno besedo pripravili 2 tipa oglasov. Ker je bila blagovna znamka v Sloveniji še nepoznana, spletna stran pa slabo optimizirana, smo se odločili med ključne besede dodati tudi samo blagovno znamko Freddy, saj smo s tem uporabnike, ki nas že poznajo, namesto na mednarodno usmerili na slovensko spletno stran. Za to oglasno skupino mesečno porabimo največ 3 €.

Samo strukturo kampanje in vsebino oglasov smo seveda uskladili z naročnikom, s katerim smo nato na tedenski ravni tudi spremljali učinkovitost zakupljenih besed in na podlagi tega skupaj sprejemali odločitve. Po približno treh tednih smo po pregledu prvih rezultatov določili višino budžeta in izbrane ključne besede, s katerimi smo delali naprej.

(Iskalni rezultati za znamko Freddy na iskalniku Google)

V drugem koraku smo se, ker je bila blagovna znamka Freddy do leta 2016 v Sloveniji povsem neznana, lotili tudi branding kampanje za dvig prepoznavnosti znamke. Pripravili smo kampanjo na omrežju GDN, kjer smo testirali več različnih možnosti ciljanja in dva različna tipa oglasov.

(Primera dveh različnih tipov oglasov za znamko Freddy na GDN omrežju)

FACEBOOK IN INSTAGRAM

Poleg oglaševanja na Googlovih kanalih sta seveda na področju mode ključna kanala Facebook in Instagram. Tudi tu smo se oglaševanja lotili v tesnem sodelovanju z naročnikom. V prvi fazi je namreč pomembno, da si glede ciljnih strank ne ustvarjamo predstav, ki niso podprte s podatki. Kaj hitro se namreč zgodi, da se naša predstave izkažejo za zmotne. Ključno je, da tudi naročnik to razume in je v prvi fazi pripravljen investirati v testiranje različnih ciljnih skupin, na podlagi rezultatov pa lahko nato zastavimo celovit načrt oglaševanja, ki bo nosil res dobre rezultate.

Najprej smo na podlagi informacij naročnika kot osnovno ciljno skupino določili ženske med 20. in 40. letom starosti, ker pa se je bližalo valentinovo, smo poskusno pripravili še nekaj oglasov za moške in jih spodbudili, da svojim boljšim polovicam kupijo nekaj posebnega.

(Primer oglasa, ki cilja na moške kupce, čeprav je produkt namenjen ženskam)

Po prvem pregledu analitike in prodaje se ciljna skupina ni izkazala za najboljšo, saj so nakupi prihajali tudi iz drugih segmentov.

Naročnik nam je zato v nadaljevanju optimiziranja načrta oglaševanja dal proste roke, da na podlagi podatkov iz analitike sami določimo ciljne skupine. Obiskovalke smo tako ločili na 4 skupine:

  • ženske, 18 – 24 let,
  • ženske, 25 – 34 let,
  • ženske, 35 – 44 let,
  • ženske, 45 – 55 let.

Samega oglaševanja pa smo se, glede na to, da je šlo za novo blagovno znamko na trgu, lotili v treh fazah.

  • Najprej smo uporabnikom predstavili blagovno znamko in njene prednosti ter jih povabili k ogledu ponudbe na spletni strani.

(Primer oglasa za promocijo blagovne znamke)

  • Nato smo potencialnim kupcem bolj konkretno predstavili hlače WR.UP in tehnologijo, ki stoji za njimi. Seveda smo sporočila in kreative prilagodili vsaki ciljni skupini.

(Primer dveh oglasov, ki ciljata ženske v starosti med 35 in 44 let oziroma ženske v starosti med 18 in 24 let)

  • V tretji fazi pa smo za ciljni skupini, ki sta v prvih fazah pokazali najboljši odziv, pripravili prodajne oglase, ki so se izkazali za zelo uspešne.

(Primer dveh oglasov iz naše tretje faze oglaševanja – prvi oglas je za en izdelek, drugi oglas je za več izdelkov oziroma »multiproduct« – ter rezultati oglaševanja)

FB promocija objav

Poleg klasičnih oglasov smo na Facebooku testirali tudi promocijo obstoječih objav (boosted post). Za prvo promocijo smo izbrali objavo, ki je imela že organsko dober odziv. Dosegli smo zelo nizko ceno na interakcijo in se prepričali o koristnosti promocije objav, predvsem za povečanje prepoznavnosti znamke in pridobivanje novih všečkov.

(3 primeri promoviranih (boosted post) Facebook objav znamke Freddy in rezultati oglaševanja)

Ker že ptički čivkajo o pomenu video oglaševanja na spletu, smo seveda poskusili še s promocijo kratkega video posnetka, ki prikazuje videz različnih modelov hlač. Video posnetek je prav tako dosegel odličen odziv.

(Primer objave videa znamke Freddy in rezultati oglaševanja)

Krog smo zaključili z dinamičnim remarketingom na Facebooku in Instagramu in nagovorom strank k nakupu izdelka, ki so si ga predtem ogledale na strani.  Tudi tu smo uporabili dva formata: vrtiljak (carousel ad) in pa klasične oglase v časovnici (image ad).

(Primera dinamičnega remarketinga znamke Freddy na Facebooku)

IN OCENA REZULTATOV OGLAŠEVANJA?

Začetna izhodišča

Po nekajmesečnem oglaševanju smo imeli dovolj empiričnih podatkov o obisku ter nakupih, na podlagi katerih smo natančno ugotovili, kaj na primeru blagovne znamke Freddy najbolje deluje in katere kampanje prinašajo konverzije.

Seznanjeni s temi podatki smo lahko pripravili nov načrt oglaševanja, v katerem smo lahko natančno opredelili optimalen mesečni znesek za oglaševanje in koliko moramo nameniti za samo gradnjo blagovne znamke. Poleg finančnega načrta oziroma opredelitve zneska za oglaševanje smo zastavili ter izpolnjevali tudi druga začetna izhodišča – pregled strani in analizo ciljnih skupin, kar smo do te točke že opravili, pripravili smo celotno strukturo oglasov in izpostavili ključne prednosti ter vzpostavili remarketing bazo za Google in Facebook. Vse to izjemno uspešno. Zakaj?

(Koraki za pripravo načrta oglaševanja)

Morda vas prepriča podatek za primerjavo:

število nakupov smo v enem letu povečali za kar 133%.

ZAKLJUČEK

Sodelovanje se je torej izkazalo za nadvse uspešno.

(Pregled koncepta oglaševanja po enem letu sodelovanja Freddy in Goclick)

Radi pa bi poudarili, da k temu niso pripomogle le privlačne kreative in naše znanje ter izkušnje. Predvsem želimo poudariti pomen zaupanja med naročnikom in agencijo. Morda gre za zlajnano frazo, nekakšen truizem, ki ga vsi ponavljamo, a se vsaj po naših izkušnjah navadno izkaže za enega najpomembnejših koščkov sestavljanke uspešne poslovne zgodbe.

Z naročnikom se večkrat dobimo na jutranji kavi, pregledamo rezultate, izrazil je tudi veliko pripravljenost za izobraževanja tako o oglaševanju, spremljanju analitike, kot pri nasvetih za izdelavo kreativ in pri uporabi naprednih programov za izvedbo nagradnih iger. Ko tržišču predstavimo novost in je sprva treba opraviti kar nekaj začetnega tipanja in ugotavljanja, kaj deluje in kaj ne, je to, še posebej v primerih kot je opisani, bistvenega pomena. Zato v Goclicku zelo radi vidimo, da se pred začetkom sodelovanja osebno spoznamo, saj lahko tako pripravimo najboljšo strategijo za vaše podjetje.

Vabljeni torej na kavo ali pa se oglasimo pri vas in nam jo skuhate vi. 😉 Se že veselimo!

Blog sta pripravila