Ko govorimo o Google oglaševanju, večina verjetno najprej pomisli na oglaševanje preko iskalnika Google. Vsekakor gre za najbolj znano in uporabljano Googlovo storitev, še zdaleč pa to ni edino orodje, ki je na voljo uporabniku Google Ads.

Ena izmed uporabnih storitev za oglaševanje, ki jih Google ponuja, so Gmail oglasi. Ne glede na to, da so na trgu že nekaj let, jih mnoga podjetja še vedno slabo poznajo in posledično ne uporabljajo. To ni nujno slabost, saj lahko relativno pomanjkanje konkurence izkoristite in za svoj vložek dobite več kot preko drugih kanalov.

Gmail je najbolj razširjena e-poštna storitev na svetu. Je brezplačna, zato jo ogromno ljudi uporablja kot svoj primarni (ali pogosto edini) e-poštni naslov. Svoj Gmail račun uporabljajo za  prijavo v več deset ali celo več sto spletnih storitev, v svoj nabiralnik dobivajo osebno korespondenco, izpiske iz banke in e-novice svojih najljubših blagovnih znamk. Vse to pomeni, da z brskanjem po svojem Gmail nabiralniku preživijo veliko časa. Gmail oglasi so zato odlična priložnost, da uporabnike nagovorite na nevsiljiv način (oglasi so zelo podobni navadni e-pošti), medtem ko so doma na kavču ali na kavi. Oglasi se prilagajajo vsaki napravi in so videti odlično tako na telefonu kot na računalniku, poleg tega pa lahko z naprednimi možnostmi ciljanja dosežete natančno tiste uporabnike, ki jih želite spremeniti v stranke.

»Ok,« boste rekli, »ampak saj uporabljam Gmail račun že 10 let, pa sem v tem času morda na oglas kliknil(a) enkrat ali dvakrat. Tega nihče ne gleda.« Brez skrbi, saj plačate le na klik, torej odprto e-pošto, vse tiste, ki na oglase ne klikajo, pa jemljite kot brezplačne prikaze. Kljub temu pa je v zadnjem času Google možnosti ciljanja uporabnikov še dodatno dodelal, zato preko Gmail kampanj pogosto dosegamo deleže odprtih e-mailov, ki si jih lahko pri drugih kampanjah le želimo.

Gmail oglasi v praksi

Kako je videti Gmail oglas, ki ga vidimo v nabiralniku (pod zavihkoma Družabno in Promocije):

(slika 1: primer zaprtega oziroma collapsed oglasa)

V to, kako spisati dober uvodni nagovor, se zavoljo dolžine članka tokrat raje ne bomo spuščali. A če povzamemo, v prvem koraku je vaš cilj pritegniti pozornost uporabnika in ga prepričati, da klikne na oglas. To lahko storite v okviru naslednjih omejitev:

Logotip – najmanjša velikost: 144 x 144 slikovnih pik, največja velikost: 150 KB, razmerje stranic: 1:1
Ime podjetja – največ 20 znakov
Naslov – največ 25 znakov
Opis – največ 90 znakov
Prikazni URL – največ 255 znakov
Končni ali ciljni URL – brez omejitve znakov

Ko uporabnik klikne na oglas, imate precej možnosti za predstavitev svoje ponudbe:

  • Prva možnost je, da naložite svojo kreativo v dimenzijah [300px do 650px] x [300px do 1000px], maksimalna velikost 1 MB, podprti formati pa so JPEG, JPG, PNG, GIF (neanimirani).
    Za najboljši učinek oglasov na Goclicku uporabljamo (in priporočamo) profesionalno oblikovane kreative, s katerimi lahko svojo ponudbo izpostavite v najboljši luči. Pripravite lahko tudi oglas s katalogom produktov (multiproduct) ali oglašujete YouTube video.

(slika 2: primer odprtega oglasa v opciji single product (en na telefonu, drugi na računalniškem namizju)

  • Druga možnost je, da oglas ustvarite s pomočjo Google Ads, ki poskenira vašo spletno stran, si iz nje »izposodi« fotografije in samodejno generira oglase, ki se prilagajajo napravi, ki jo ima uporabnik.

(slika 3: primer avtomatiziranega oglasa na mobilnem telefonu – v poštnem nabiralniku in odprt)

(sliki 3 in 4: primera avtomatiziranega oglasa na računalniškem namizju – v poštnem nabiralniku in odprt)

  • Največ fleksibilnosti pa vam omogoča možnost, da za oglase uporabite HTML po meri.

Glavne prednosti Gmail oglasov:

  • Gmail je najbolj razširjena e-poštna storitev, na svetovni ravni ima več kot milijardo uporabnikov, v Sloveniji pa jo uporablja več kot 800.000 uporabnikov (2/3 vseh spletnih uporabnikov);
  • Možnost izbire med različnimi oglasnimi formati vam dopušča veliko kreativnosti, oglasi pa se samodejno prilagajajo in bodo videti odlično tako v Gmail aplikaciji kot na telefonu in računalniku;
  • Oglasi so cenovno ugodni, cena na klik je v primerjavi z nekaterimi drugimi kanali precej nižja;
  • Uporabnik lahko oglas shrani, ga posreduje ali deli z drugimi;
  • Nudi vam napredne možnosti ciljanja uporabnikov: aktivni potrošniki, afiniteta, ključne besede za ciljne skupine demografske kategorije in ponovno trženje (remarketing).

Gmail ponovno ciljanje (remarketing)

Prav zaradi zadnje možnosti smo se v tokratnem blogu odločili pisati o Gmail oglasih. Kot že omenjeno na začetku, so Gmail oglasi na voljo že nekaj let, šele pred kratkim pa je Google omogočil, da jih lahko uporabljamo tudi za remarketing. Kaj s tem pridobimo?

Preprosto rečeno, dobite vse zgoraj naštete prednosti Gmail oglasov, hkrati pa odličen način, da uporabnika nagovorite glede na to, kje v nakupovalnem lijaku (oz. procesu nakupa) se nahaja. Z oglasi torej niste omejeni na fazo zavedanja, ampak lahko ustvarite dodatno Gmail kampanjo za vse uporabnike, ki so že obiskali vašo spletno stran, a v prvi fazi niso opravili nakupa ali kakršnekoli konverzije in trenutno razmišljajo o nakupu ter primerjajo vas in konkurenco. Na vas je, da jih v tej fazi s pomočjo remarketinga s primernim sporočilom oglasa spremenite iz potencialnih v dejanske stranke.

Davki, zima in smrt

Recimo, imate uporabnika, ki se je ob prvem jesenskem mrazu spomnil, da potrebuje novo bundo. Preko iskalnika Google je prišel na vašo stran in si ogledal ponudbo. Potem je nastopila otoplitev in bunda je šla na stranski tir. Toda, tako kot odločbe o dohodnini in nov model iPhona, je vsako leto neizogibno še nekaj:

Obstaja torej zelo velika verjetnost, da bo uporabnik kupil bundo, vprašanje je le, kje bo opravil nakup. Čez nekaj tednov, ko je konec indijanskega poletja, je vaša naloga, da ga z remarketingom in z dobrim sporočilom prepričate, da bundo kupi na vaši spletni strani!

Tudi če je uporabnik ne le obiskal vašo spletno stran, ampak se je tudi prijavil na vaše e-novičke in imate njegov elektronski naslov, obstaja velika verjetnost, da prejema 5 ali 10 promocijskih e-sporočil dnevno in vaše sporočilo se bo hitro izgubilo med njimi. Tudi zato je pri e-poštnem marketingu odstotek odprtih e-sporočil (open rate) nizek, v Evropi malenkost pod 29 %.

Z Gmail remarketingom boste dosegli uporabnika na nevsiljiv način, svoje sporočilo boste lahko prilagodili glede na to, ali uporabnik prvič sliši za vas, ali pa že resno razmišlja o nakupu, in vedno boste na enem od prvih dveh mest. Odlična izhodišča, da se prebijete iz povprečja in s svojim sporočilom uporabnika prepričate v nakup.

Omejitve Gmail remarketinga:

  1. Za izvajanje Gmail remarketinga morate imeti na spletni strani na mesečni ravni dovolj veliko število obiskovalcev.
  2. Gmail remarketing je še v beta fazi, saj gre za relativno novost, zato trenutno za potrebe remarketinga še ne morete uporabiti baz, ki ste jih ustvarili v Google Analytics, temveč le tiste, ki so bile ustvarjene z Oznako storitve Google Ads (Google Ads Remarketing Tag). Če se sprašujete, kakšna je razlika med različnimi oznakami (oznaka je koda, nameščena na spletni strani, preko katere beležimo obisk strani), priporočamo ogled sledečega videa:

Nikoli končana zgodba o uspehu

Gmail oglasi so odlična možnost, da nadgradite svojo obstoječo kampanjo na iskalniku Google, prikaznem omrežju GDN ali Facebooku. Pestra izbira različnih formatov oglasov vam omogoča, da ne glede na posebnosti vaše ponudbe pripravite oglas, ki bo pritegnil pozornost. Če k temu dodate še opcijo remarketinga, postanejo Gmail oglasi močno orodje za povečanje prodaje. Vsekakor so dobra izbira za vse, ki že razmišljate, kako v zadnjih mesecih leta, ko nas čaka vrhunec praznične sezone, nadgraditi svojo digitalno kampanjo. Če se na poti kaj zaplete, ali preprosto želite imeti optimalne oglase z najboljšim dosegom, pa smo vam seveda na voljo za nasvet.

Blog sta pripravila