Stopite pred ljudi, naj vas vaši prihodnji kupci spoznajo že danes. A pozabite klasične pristope, jumbo plakate in ogromno denarja, ki ga takšne aktivnosti zahtevajo. No, povsem pozabiti klasičnih oglaševalskih pristopov seveda ni treba, vsekakor pa se zanašanje le nanje ne izplača več.

Dandanes je za vse, ki delamo v marketingu, tisti pravi izziv predvsem najti in doseči ciljano občinstvo s pomočjo od naročnikov že pridobljenih podatkov. S kombiniranjem vsega, kar vemo o naših potencialnih kupcih, se na drugem, novem in višjem nivoju povezujemo ne le z obstoječo, temveč tudi z novo publiko. Povišanje vložka za odkrivanje novega občinstva, ki ga do zdaj še nismo (s)poznali, vsekakor lahko predstavlja enega od glavnih načinov za doseganje zadanih ciljev. Nedvomno pa je to tudi najtežje izvedljivo.

Popolnoma ste lahko prepričani, ne glede na vaš cilj, da vam bo Google pomagal priti do vaše ciljne skupine na način, ki vam ga nihče od drugih partnerjev ne more ponuditi. Google namreč omogoča mreženje oglaševalskih kanalov. Še en zelo pomemben element pa je maksimalna poenostavitev kompleksnih podatkov, s katerimi bi imeli opravka med spremljanjem rezultatov kampanj.

Kako (za vraga) to deluje?

Ne glede na vsebino, ki jo vaša potencialna stranka išče ali jo zanima, se avtomatično generirajo signali, ki jih je mogoče zbrati in razlagati, pri tem pa potencialni kupec ostane popolnoma anonimen. Interakcije, kot so iskanje, ogled videa in aktivnosti na družbenih omrežjih, nam pomagajo kategorizirati in razumeti naše občinstvo. Audience Solutions nato lahko, z upoštevanjem tudi osnovnih informacij, kot so leta in spol posameznega uporabnika, oglase prikazuje pravim ljudem v pravih trenutkih.

 

Nedavna Googlova napoved razvoja Googla Ads predvideva (in to za obdobje 20 let) razdelitev na štiri (4) kategorije:

  1. Personalizacija;
  2. Avtomatizacija;
  3. Integrirani kanali;
  4. Atribucija (predhodna analiza).

»Make it personal«

Cilj sistema »Make it personal« je neposredno nagovoriti potencialnega kupca z njemu prilagojeno vsebino sporočila. To v praksi pomeni, da sistem analizira in glede na zgoraj omenjeno kategorizacijo najde in segmentira ljudi iz občinstva, oceni njihove interese in potrebe ter na osnovi vseh teh informacij plasira oglas ob pravem času.

Tu nastopi avtomatizacija, brez katere nič od tega ne bi bilo izvedljivo. Avtomatizacija je pravzaprav drugo ime za strojno učenje (machine learning), ki ga je Google izpilil praktično do popolnosti. Tehnologija strojnega učenja je tako napredna, da lahko potencialno sproži pravo revolucijo na trgu, podobno kot se je to zgodilo z mobilnimi telefoni, internetom ali televizijo. Vsa napredno razmišljujoča podjetja s pridom uporabljajo orodja strojnega učenja, saj želijo doseči čim boljše rezultate na področju marketinga. Ta podjetja izkoriščajo sposobnosti tehnologije, da usmerijo podatke, imajo vpogled v uporabnikove želje in potrebe ter ustvarijo interakcijo z uporabnikom na zelo visokem nivoju. Kar 85 % managerjev in poslovodij meni, da bo strojno učenje njihovim podjetjem omogočilo pridobiti in ohraniti konkurenčno prednost, navaja raziskava, ki so jo opravili v The Boston Consulting Group.

Tržniki in IT strokovnjaki so začeli uporabljati strojno učenje, da bi nekoliko pretresli tradicionalne poslovne modele, na novo opredelili kategorije in spremenili način razmišljanja o trženju. Danes večina ljudi uporablja več naprav in so tudi aktivni na več kanalih hkrati. A strokovnjaki za marketing morajo še naprej brskati in poiskati najpomembnejše podatke o svojih uporabnikih, kot so na primer:

  • Kdo so moji najbolj dobičkonosni uporabniki?
  • Od kod so?
  • Zakaj se redno vračajo k meni?

Z analiziranjem milijonov podatkov v realnem času in s pametnimi, optimiziranimi odločitvami za izboljšanje poslovne uspešnosti strojno učenje tržnikom nudi več časa, ki ga lahko namenijo uresničevanju več drugih strateških ciljev.

Kakovostne informacije prinašajo odlične rezultate

Zaradi strojnega učenja je marketinški sistem na več načinov preprostejši, a se tolikšnega napredka naprav ni treba bati, saj ima človek še naprej ključno vlogo v procesu. Strojno učenje je dobro le, če ga polnite s kakovostnimi informacijami, zato je začetek pravzaprav na koncu Googlove napovedi. Vse se začne pri kakovosti in relevantnosti informacij, ki jih zbirate, ter pri načinu, kako jih boste postavili v napravo (stroj).

Nobenega dvoma ni, da bo opravila svoje delo, rezultat pa bo v veliki meri odvisen od tega, kar ste vnesli v napravo.

Torej, ne čakajte na vaše občinstvo še naslednjih 20 let, saj je vaša publika že tu in pričakuje vaše sporočilo. Vsi sistemi in orodja, o katerih smo govorili, že obstajajo in jih mnogi pogosto uporabljajo. Za Google in Goclick je prihodnost že tukaj!

Blog je pripravil


Aleksandar Mitrović