Tudi tokrat smo bili prisotni že na petem Google agencijskem dnevu, ki je potekal od 26. do 27.6. v Pragi. Kot že veste gre za srečanje agencij s področja srednje in vzhodne Evrope. Zbralo se nas je več kot 400 kolegov, strokovnjakov, predstavnikov najboljših agencij tega geografskega območja. Nadgrajevanje našega znanja s področja spletnega oglaševanja je potekalo v prijetnem zgodovinsko obarvanem okolju, v gradu iz 17. stoletja v inspirativnem ambientu prečudovite Prage. Posledično so tudi naši selfiji precej lepši, vsaj zaradi ozadja, če že ne zaradi naših razgretih glav.

Uvodno ogrevanje


V uvodnem delu so nas pozdravili vodilni predstavniki Googla in predstavili dosežke Googlove razvojne ekipe na področju novih produktov in projektov. Razpravljali smo o možnih prihodnjih scenarijih delovanja Googlovih agencij in njihovem odzivu na potrebe naročnikov. Med njimi bo, kot kažejo raziskave trga, pomembno predvsem izboljševati uporabniško izkušnjo, kreirati privlačne vsebine, tržiti v skladu s povratnimi podatki ter se seveda resno lotiti video brandinga in vključevanja. Potrebno bo torej še bolj zavihati rokave, namreč 72% naročnikov meni, da se agencije ne odzivajo pravočasno na spremembe na trgu. Praktično vsa komunikacija se hkrati pospešeno seli na pametne telefone, zato je pomembna predvsem hitrost. 53% uporabnikov bo namreč zapustilo vašo stran, če se ne bo naložila prej kot v 3 sekundah. Za vsako sekundo podaljševanja nalaganja strani lahko izgubite 20% nakupov. Toliko o tem na kratko, več in skoraj vse lahko najdete na CEE Google Agency Day praga 2017.  Izzivi! Izzivi! Sami izzivi!

Googlov »Performance« je vedno korak pred vsemi

Prihodnost »Performance« - spletnega nastopa je v avtomatizaciji


Nadaljevanje tokratnega »pragovanja« je potekalo v dveh sklopih, imenovanih »Performance« in »Media Agency«, med katerima so udeleženci izbrali glede na svoje poslovne interese.

V Performance Track-u smo se ukvarjali predvsem s temeljnim problemom, ki ga Google rešuje že od svojih začetkov: Kako razbrati uporabnikov namen, med vso množico podatkov izkopati najbolj relevantno vsebino in mu jo hitro posredovati? In ja seveda, kako naučiti naše sodobne stroje, da znajo vse to narediti sami; predvidevati, sklepati, kreirati, se sproti in sami učiti in nenazadnje govoriti? Na kratko? Nadgrajevanje avtomatizacije in uporabniške izkušnje z namenom, da se cena in pojavljanje oglaševanja prilagaja uporabnikovem prehajanju med različnimi napravami in kanali ter prehajanju med različnimi fazami nakupnega procesa. Se sliši zapleteno? Ne skrbite, stroje bodo naučili, da se bodo učili sami in nam tako prihranili čas, ki bi ga mi porabili za analizo in učenje. Vse gre v to smer, da bo vaša pametna napravica vaš osebni asistent, ki bo vedel ne samo to, kje ste se zatipkali in vas popravil, kaj ste hoteli napisati, pa sam dokončal, sam prevedel, izgovoril, zaznal, kje se nahajate, temveč bo tudi predvidel, kako se počutite. Spoznal vas bo do te mere, da bo lahko predvidel, kdaj ste glede na svoje preteklo obnašanje najbližje točki, da dejansko nekaj kupite. In takrat bo naš ata AdWords položil najvišjo stavo za vaš klik. In jasno, imel bo prav. Vsaj v večini primerov. Skratka cilj je, da vas bo Google poznal tako, kot vsak pravi asistent, bolje kot vi sami sebe. In se jasno posledično nanj navezali do te mere, da boste brez njega izgubljeni. To so Googlovi največji izzivi za prihodnost, oz. bodimo pošteni, za najbolj brihtne glave, ki jim jih bo uspelo rekrutirati v svoje rdeče-modro-rumeno-zelene vrste.

Vas je tema potegnila? Skočite na glavo in »dive into« na https://www.thinkwithgoogle.com/

Googlovi produkti pričarajo relevantno in uporabno izkušnjo kadarkoli in kjerkoli s pomočjo strojnega učenja

Media Agency – prihodnost je kvalitetno in kreativno video oglaševanje


V drugem sklopu predavanj smo se posvetili predvsem kreativnosti. Kreacija - druga ključna sestavina uspeha sodobne digitalne agencije. Združevanje dveh na videz povsem nasprotnih polov, ki združena ustvarjata uspešno spletno kampanjo oz. spletni nastop. Kreativnost in vsebina brez programsko podprte metrike, analitike in avtomatizacije je preteklost oz. raje značilnost off-line oglaševanja. Kvalitetna kreativnost in vsebina podprta s spletno avtomatizacijo  pa je danes ključ do vsakega srca in posledično tudi do denarnice. In ker slika pove še več kot beseda, so vse oči zazrte v video prihodnost spletnega trženja. Nenazadnje je ogled oglasov na YouTubu 84% višji kot ogled plačanih oglasov na televiziji, medtem, ko narašča uporaba YouTuba na televizijskih zaslonih v domačih dnevnih sobah… 70% uspeha video oglasnih kampanj je pogojenih s kvalitetno kreativnostjo, pri čemer je čustvena odzivnost pri ogledih na pametnih telefonih precej manjša kot pri ogledih na velikem zaslonu. Nov izziv torej! Video na malih zaslonih in predvsem, kako pritegniti pozornost v prvih 3 sekundah. Rezultati raziskav kažejo, da učinkuje predvsem prikaz produkta v realnem okolju in uporabi. Od tod torej tolikšen uspeh vlogerjev. Hmmm. Seveda, za dolgoročen učinek je pomembno kreiranje čustvene povezave, na kar glede na raziskave vpliva predvsem povečana hitrost in niz kratkih video kadrov. Predvsem je pomembno, da jasno predstavite, kaj je prednost vašega izdelka in da gledalcu posredujte natančna navodila, kaj želite, da je njegova naslednja poteza -  da pogledajo vaš naslednji video, se prijavijo na vaš kanal ali da obiščejo vašo spletno stran.

Nova YouTube vsebinska krivulja uspešne video zgodbe

Kaj je naslednji korak naše agencije vemo zagotovo; da ujamemo vse spletno oglaševalske trende, vendar ne za rep, temveč jih zagrabimo za roge in iz trendov prihodnosti ustvarimo sedanjost. In smo tako »Back to the Future«, skratka med prvimi, ki se bodo iz digitalne agencije prelevili v »digital escort«. Menda naslednja razvojna faza digitalne oglaševalske bube.