Oglašujete na spletu? S koncem julija ugašata Google AdWords in Doubleclick, prihajajo nova poimenovanja, novi tipi kampanj in nove možnosti za oglaševanje.

Google je v dveh desetletjih postal sinonim za iskanje izdelkov in storitev na spletu, v tem času pa smo se izjemno spremenili tudi potrošniki. Postali smo obsedeni z iskanjem ne le samih izdelkov in storitev, temveč je naše iskanje postalo precej bolj kompleksno. Na spletu ne iščemo samo, kar potrebujemo, temveč tudi ideje za različne aktivnosti, obiske dogodkov in nasploh, kaj početi, trgovci pa vedno bolj postajajo svetovalci, ne zgolj prodajalci, zato morajo tudi oglasne vsebine biti bolj relevantne, ugotavljajo pri spletnem gigantu.

Po 18. letih se bo tako 24. julija 2018 znamka Google Adwords poslovila od svoje stare podobe in se predstavila v novi preobleki in novim imenom – Google Ads. Po 22. letih se velike spremembe odvijajo tudi z znamko DoubleClick, ki izgublja ime in postaja del Googlove oglaševalske platforme (Google Marketing Platform) oziroma del novega oglasnega urejevalnika (Google Ad Manager).

Cilj prenove znamk, v kateri bodo vodilni Googlovi oglaševalski produkti reorganizirani, preimenovani in z novo podobo, je predvsem poenostavitev ponudbe. Ta je z leti, zaradi vedno novega širjenja, za uporabnike postala nepregledna, osveženi produkti in podobe pa bodo bolj odražali trenutne (z)možnosti in potenciale za rast podjetij.

Znamka Google Ads bo tako bolje prestavljala, kaj Google AdWords dejansko je, torej platforma, ki podpira veliko različnih formatov – besedilo (text), nakupovanje (shopping), prikazno omrežje (display), video, aplikacije (application) – preko Google iskalnika, YouTuba, elektronske pošte Gmail, zemljevidov in drugih partnerjev ter aplikacij. Tako ne bo več asociirala primarno le na tekstovne oglase in iskanje, s katerimi je Google oglaševanje začelo svojo pot.

Nove tri primarne znamke bodo:

  • Google Adwords postaja Google Ads.
  • DoubleClick oglaševalski produkti in Google Analytics 360 Suit bodo po novem združeni pod znamko Google Marketing Platform.
  • DoubleClick for Publisher in DoubleClick Ad Exchange bosta integrirani v novo platformo Google Ad Manager.

Spremembe pri uporabi

Na Googlu obljubljajo, da se za uporabnike v praksi ne bo veliko spremenilo. Največje spremembe se namreč odvijajo predvsem pri poimenovanjih, a se bo kljub temu vseeno treba privaditi na nekaj sprememb.

Torej, čeprav se način snovanja in kupovanja oglasov kot tudi delo z istimi tehnološkimi partnerji zaenkrat ne spreminjata, pa bo dokončno ugasnil stari Google AdWords vmesnik, do katerega ne bo več mogoče dostopati.

Pri uvajanju novosti pri Googlu namenjajo več pozornosti tudi večji transparentnosti in nadzoru, pred kratkim so namreč napovedali nove nastavitve oglasov (Ads Settings) in razširjeno rubriko Zakaj ta oglas? (Why this ad?).

YouTube

Spremembe bodo tudi na omrežju YouTube, kjer bosta oglaševalcem na voljo dve novi opciji za oglaševanje, s katerimi bodo lahko spodbujali uporabnike k nakupnim odločitvam. Novi možnosti bosta »TrueView for reach« za doseganje večjega dosega in prepoznavnosti in »TrueView for action«, ki v »branded« pasici pod videom uvaja CTA (call-to-action) gumb za povečanje števila konverzij. Google predstavlja tudi  novo strategijo ponudb (Bid strategy) »Maximize lift bidding«, s katero bodo oglaševalci dosegli več ljudi, ki bi jih oglaševana znamka zanimala.

Google iskalnik (Google Search)

Na Google Search prihajajo, sicer kasneje v letu 2018, novi odzivni iskalni oglasi (Responsive Search Ads), ki bodo imeli tri naslove (headline) in dva opisa (description). Ti oglasi bodo omogočali več fleksibilnosti in poenostavili proces snovanja in testiranja oglasov, saj bo to avtomatizirano, ter tako zagotavljali boljše rezultate. Princip delovanja je zasnovan tako, da bo treba vnesti predloge naslovov in opisov, nato pa bodo glede na kazalnike uspešnosti samodejno sestavljene najboljše kombinacije naslovov in opisov za ustvarjanje unikatnih in prilagojenih oglasov.

Vse več iskanj in aktivnosti na spletu nasploh opravimo preko mobilnih telefonov, zato so napovedane novosti tudi na tem področju. Zdaj se namreč prepogosto zgodi, da se spletne strani predolgo odpirajo na telefonu, po novem pa bo na voljo funkcija »Landing page Speed Score«, lestvica, ki bo na podlagi več faktorjev dnevno osvežena in bo prikazovala hitrost odpiranja vaše spletne strani. S tem orodjem bo mogoče stalno testirati in lažje optimizirati spletne strani ter uporabniško izkušnjo.

Tu je še projekt »Accelerated mobile pages«, open-source iniciativa, ki stremi k boljši uporabnosti spleta za vse, omogoča ustvarjanje spletnih strani in oglasov, ki so konsistentno hitri na vseh napravah in platformah, podpira pa ga tudi Google.

Analiza in merjenje po novem

Uporabniki spleta že dolgo do interneta dostopamo preko različnih naprav, zato bo dobrodošla nova možnost merjenja uspešnosti oglasov in oglasnih kampanj na vseh napravah hkrati. »Cross device reposting and remarketing« v Google Analytics oziroma po novem na Google Marketing Platform, prvič v zgodovini omogoča združene podatke obnašanja uporabnikov, ki so vašo spletno stran obiskali večkrat in preko različnih naprav. Tako dobite še bolj celosten pregled – skupno vrednost uporabnika in lahko bolje načrtujete marketinške odločitve na posameznih kanalih.

POMEMBNO!

Za analizo bodo na voljo le podatki tistih uporabnikov, ki se bodo s tem izrecno strinjali.

Nove oglasne kampanje

Google ponuja tudi nove tipe kampanj, ki bodo na voljo oglaševalcem in jih predstavimo v nadaljevanju:

  • za male podjetnike (Smart campaigns),
  • za trgovce na drobno (Smart shopping campaigns),
  • za lastnike »fizičnih« trgovin (Local campaigns),
  • za turistične ponudnike (Hotel campaigns).

Pametne kampanje za mala podjetja

Google z novim Google Ads napoveduje dobo Pametnih kampanj (Smart Campaigns), ki bodo zanimive predvsem za mala podjetja brez virov in časa za upravljanje kompleksnih digitalnih oglaševalskih kampanj. Pametne kampanje bodo temeljile predvsem na avtomatizaciji snovanja oglasov, ciljanju občinstva oziroma targetiranju ter prikazovanju (delivery), kot Smart Display Campaigns in Universal App Campaigns, ter bodo privzeta nastavitev tipa kampanje v novem Google Ads.

Pametne kampanje bo mogoče zagnati v le nekaj minutah, same bodo »pregledale« spletno stran in Google My Business profil in ustvarile vzorčne oglase, avtomatsko pa bodo tudi kreirale ciljne strani (landing pages), kar je primerno za podjetja, ki še nimajo svojih spletnih strani. Google želi male podjetnike seznaniti z novostmi, zato bo zanje omogočil tudi brezplačno izobraževanje Rastite z Googlom (Grow with Google).

To še ni vse!

Do konca leta 2018 bodo pri Googlu lansirali avtomatizirane vire za nakupovalne oglase (automated feeds for shopping ads). Že maja letos so naznanili nove Pametne nakupovalne kampanje (Smart shopping campaigns), znotraj teh pa bodo oglaševalci lahko izbirali še med dvema dodatnima ciljema: obiski trgovine (Store visits) in pridobivanje novih strank (New customer acqusition). »Shopping ads« sicer pri nas niso v uporabi, lahko pa jih uporabite na drugih večjih evropskih in svetovnih trgih.

Za doseganje offline ciljev in lastnike lokalnih trgovin, ki želijo vanje privabiti stranke (a ne v Sloveniji), Google predstavlja še en nov tip kampanj, imenovan »Local campaigns«, ki so namenjene privabljanju kupcev in uporabne v času razprodaj.

Google in turizem

Med aktivnostmi in lokacijami, ki jih potrošniki najpogosteje iščemo na spletu, so nedvomno tudi hoteli in ponudba v tujini. Zato za lažje upravljanje vse bolj priljubljenih »Hotel Ads«, Google predstavlja hotelske kampanje (Hotel campaigns). Te omogočajo preprosto združevanje hotelov po njihovih atributih, kot so znamke ali hotelske kategorije, in omogočajo uporabo močnih mehanizmov nadzora ponudbe, kar zviša število rezervacij in tako izpolnjuje cilje in donosnost naložb.

Ste pripravljeni?

Bistvo novih Google Ads je torej poenostavitev, ki naj bi razbremenila uporabnike in jim omogočila hitrejšo in preprostejšo uporabo z boljšimi rezultati kot do sedaj, z  novo razširjeno ponudbo pa kljub temu predstavlja nove izzive, pri katerih vam lahko pomagamo tudi mi. Kot edini Google Channel Sales zastopniki v Adriatic regiji lahko našim naročnikom ponudimo maksimalno podporo tako pri upravljanju in vodenju oglaševalskih kampanj, kot pri načrtovanju najboljših načinov za nagovarjanje bodočih kupcev.

Se nadaljuje…

Blog sta pripravili


Mojca Skrt

Maja Nemec