Na brezplačnem dogodku, ki smo ga organizirali skupaj z Googlom in je potekal 8. decembra v Kongresnem centru Brdo pri Kranju, so nastopili številni strokovnjaki iz sveta turizma in digitalnega marketinga. Govorci so prisotne navdušili z zanimivimi predavanji, polnimi primerov in izkušenj.

»Ste vedeli, da naj bi kar 84 odstotkov ljudi za raziskovanje turističnih destinacij uporabljalo splet? Če to povežemo z dejstvom, da na svetu vsako sekundo kar 2.3 milijona ljudi uporablja brskalnik Google, zelo hitro spoznamo, da je izdelan spletni nastop odločilni generator večje prepoznavnosti marsikaterih destinacij in nenazadnje tudi ključ do večjega števila rezervacij.«. S temi besedami je televizijska voditeljica in povezovalka dogodka Bernarda Žarn pričela težko pričakovani dogodek. Bernardi se je pridružila Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarstvo, ki je s svojim uvodnim nagovorom izrekla dobrodošlico vsem prisotnim. V nagovoru je izpostavila, da je Slovenija kljub svoji mladosti – letos smo obeležili 25-letnico samostojnosti – v svetu poznana po svoji bogati in dolgoletni turistični tradiciji. »Turizem je sooblikoval razvoj Slovenije v moderno in trajnostno razvojno usmerjeno državo, zato ne preseneča dejstvo, da je Ljubljana letos prejela naziv Zelena prestolnica Evrope.«.

Vsebina dogodka, ki je bila namenjena izključno povabljenim osebam iz slovenskega turizma, je potekala v dveh sklopih. V prvem delu je bilo govora o ključnih digitalnih trendih, nato je pa sledil del, ki se je osredotočil predvsem na praktične primere treh vodilnih turističnih ponudnikov v Sloveniji. Ker je bila rdeča nit dogodka osebni pristop, smo organizirali tudi brezplačne individualne posvete, kjer smo prijavljenim pomagali začrtati temelje za njihov spletni nastop.

»Naša največja priložnost so najmanjši trenutki«

Kot prvi govorec je nastopil Marcin Misztal, vodja razvoja partnerstev v Srednji in Vzhodni Evropi na Googlu. Poudaril je, da so v tem novem svetu uporabniki tisti, ki imajo popoln nadzor – oni se namreč odločijo, kdaj in kje se bodo vključili v neko vsebino. Marcin izpostavlja, da se vse to dogaja v t. im. »mikrotrenutkih«, v katerih se ljudje obrnejo na najbližjo napravo z namenom, da bi v danem trenutku rešili določeno težavo. Teh mikrotrenutkov je milijon, zato so jih na Googlu razvrstili v štiri ključne kategorije, ki najbolje opisujejo izkušnjo turistov:

Sanjarjenje (I-Want-To-Get-Away Moments)

Vsak tretji pravi, da še nima izbrane destinacije, ko razmišlja o potovanju. (Vir: Google/Ipsos Connect)

Načrtovanje (Time-To-Make-A-Plan Moments)

Ko ljudje načrtujejo potovanje, jih 61 % uporablja spletni brskalnik. (Vir: Google/Ipsos MediaCT)

Rezervacija (Let's-Book-It Moments)

88 % ljudi bo zamenjalo stran ali preklopilo na drugo mobilno aplikacijo v primeru, da jih vaša ne bo zadovoljila. (Vir: Google/Ipsos MediaCT)

Izkušnja (Can't-Wait-To-Explore Moments)

Turisti bodo bolj zvesti tistim ponudnikom, ki bodo med njihovim potovanjem delili koristne informacije o destinaciji. (Vir: Google/Ipsos Connect)

»Izkoristite možnost demografskega ciljanja na PPC platformah«

Za Marcinom je na vrsto prišel Gal Kočar, direktor Goclicka za slovenski trg, ki je najprej izpostavil, kakšno vlogo igra digitalno oglaševanje v odločevalskem procesu posameznika. Brez prisotnosti na Googlu in drugih kanalih težko približamo ponudbo uporabnikom v trenutku, ko le-ti sanjarijo o naslednji destinaciji. Pomembno je, da nagovarjamo najbolj relevantne kupce in iz njih ustvarimo stalne ter zadovoljne goste. V ta namen je udeležencem izdal 10 najbolj vročih trendov v turizmu – med drugim pomembnost generacije Y in Z ter seniorjev, globalizirane turistične ponudbe, mobilnih naprav, personalizirane ponudbe in zdravju prijaznega turizma.

»Ljudi ne zanima splošna ponudba, ampak ponudba, njim pisana na kožo«

V drugem delu je sledila okrogla miza, na kateri so Uroš Črnigoj, višji svetovalec za digitalni marketing Turizem Ljubljana, Jaka Ažman, direktor Turizma Bled in Božena Peterlin, direktorica Zavoda za turizem in šport v Kamniku, delili konkretne izkušnje. Razpravljali so o tem, kako pomembna je prepoznavnost določene destinacije, kakšno vlogo igrajo spletne rezervacije pri načrtovanju in kako izboljšati uporabniško izkušnjo skozi celotni odločevalski proces. Okroglo mizo je povezovala Mirjam Žerjav, specialistka za področje turizma v Goclicku.

Iskreno se zahvaljujemo vsem udeležencem, da ste s svojim obiskom prispevali k uspehu dogodka. Upamo, da ste se na dogodku prijetno počutili in seveda vzpostavili nove poslovne stike! Tisti najbolj radovedni pa si lahko ogledate tudi nekaj fotografij z dogodka.