V našem prejšnjem blogu je kolega Aleksandar predstavil, v katero smer se razvijajo Googlova oglaševalska orodja, ki z novimi tehnologijami, kot je strojno učenje, lahko obdelajo ogromne količine podatkov o uporabnikih vaše spletne strani in jim ponudijo oglase »po meri.« Zveni zanimivo, toda kaj besedne zveze kot so strojno učenje, nevronska omrežja in big data pomenijo za vas?

Kaj lahko že danes storite, da boste dosegli uporabnike, ki so za vas najbolj pomembni in tako bolje izkoristili denar, ki ga vlagate v oglaševanje?

V naslednjih vrsticah vam bom predstavil tri konkretne primere, kako lahko izkoristite funkcije, ki vam jih Google Ads in Analytics že ponujata, in jih s pridom uporabite, da bolje nagovorite svoje potencialne stranke preko iskalnika Google. Tako lahko s svojimi oglasi dosežete vse tiste uporabnike, ki so že obiskali vašo spletno stran, se trenutno aktivno odločajo o nakupu določenega izdelka ali so podobni vašim obstoječim uporabnikom. Na ta način naredite korak naprej in svoj oglaševalski denar porabite za tiste uporabnike, pri katerih obstaja večja verjetnost, da bodo prerasli v vaše stranke.

1. Uporabljajte sezname za ponovno trženje za oglase v iskalnem omrežju

(Remarketing Lists for Search Ads - RLSA)

Če vsaj bežno spremljate analitiko na vaši strani, se verjetno zavedate, da velika večina spletnih uporabnikov (analize kažejo, da kar 96% uporabnikov), ki prvič pridejo na spletno stran, tam ne opravijo nobene konverzije (nakup, oddano povpraševanje, prijava na e-novice, klik na telefonsko številko, prenos kataloga,…). Morda si ogledajo več podstrani, celo dodajo izdelek ali dva v košarico, nato pa zapustijo stran brez nakupa. Približno 67 % do 70 % uporabnikov zapusti košarico, kar pomeni, da 7 od 10 obiskovalcev vaše spletne strani že izbere izdelke ali storitve, vendar ne dokonča nakupa. Trend takšnega obnašanja narašča, v letu 2017 je bilo takšnih uporabnikov že 78,65 % (vir) oziroma več kot tri četrtine.

(Slika 1: obnašanje uporabnikov ob obisku spletne strani)

A to so za vas zelo pomembne potencialne stranke, ki so z obiskom vaše spletne strani že izrazile določen interes za vašo ponudbo, vi pa ste vložili precej truda, da ste jih na stran pripeljali. Morda gre le za to, da je nakupni cikel v vaši panogi razmeroma dolg in uporabniki primerjajo več konkurenčnih ponudb. Kako torej poskrbeti, da kar največ teh uporabnikov spremenite v stranke? Uporabite sezname RLSA!

Seznami za ponovno trženje za oglase v iskalnem omrežju (seznami RLSA) omogočajo prilagajanje vaših oglasov uporabnikom, ki so v preteklosti že obiskali vašo spletno stran (ali aplikacijo). S seznami RLSA lahko v oglasih na iskalniku Google spreminjate ceno na klik, vsebino oglasov in ključne besede in tako poskrbite, da dosežete uporabnike, ki so za vas najpomembnejši. Vse lepo in prav, ampak kaj to pomeni v praksi?

(Slika 2: primer baze, ki vsebuje seznam uporabnikov za ponovno trženje (remarketing))

Primer 1: Ste manjše podjetje v zelo konkurenčni panogi (recimo, da smo sredi julija, vi pa prodajate klimatske naprave). Z vašim mesečnim proračunom nikakor ne boste uspeli pokriti vseh iskanj po klimatskih napravah. S seznami RLSA pa lahko poskrbite, da se bo vaš oglas zagotovo prikazal vsem tistim uporabnikom, ki so že obiskali vašo stran in zdaj izbirajo med vami ter konkurenčnim ponudnikom. S prilagojenim oglasom jim lahko ponudite še dodatno ugodnost in jih tako prepričate v nakup.

(Slika 3: primer oglasa ponovno trženje (remarketing) na Google iskalniku)

Primer 2: Ste podjetje, ki prodaja tiskalnike. V Google Ads dodate seznam RLSA z vsemi uporabniki, ki so dodali izdelek v košarico in zanje povečate ceno na klik. Ko bo uporabnik naslednjič iskal toner za tiskalnik, se bo vaš oglas pojavil na prvem mestu, s prilagojenim sporočilom. Tako boste povečali konverzije in dosegli maksimalen učinek glede na vložek, saj vas stranka že pozna, hkrati pa obstaja velika verjetnost, da aktivno razmišlja o nakupu.

(Slika 4: primer dinamičnega oglasa na Google iskalniku)

S seznami RLSA lahko torej prilagodite svojo kampanjo na iskalniku Google tako, da dosežete uporabnike, ki vas že poznajo in bodo bolj verjetno opravili nakup. S pravilno uporabo seznamov RLSA boste bolje investirali vaš oglaševalski proračun, izboljšali odstotek konverzij in povečali donosnost vaše spletne strani.

2. Preizkusite ciljanje na ciljno skupino Aktivni potrošniki

(In-Market Audiences for Search Ads)

Ciljna skupina Aktivni potrošniki vam omogoča, da z oglasi nagovorite uporabnike, medtem ko aktivno iščejo, raziskujejo in primerjajo izdelke ali storitve, ki jih prodajate, in pri katerih je Google zaznal jasen nakupni interes. Tako lahko poskrbite, da na vašo stran pridobite uporabnike, ki so že v procesu nakupa, in jih morate le še prepričati, da ste vi prava izbira.

Pa to res deluje (in kako)?

Vrnimo se na primer s klimatskimi napravami. Imamo dva uporabnika, ki na iskalniku Google iščeta klimatske naprave. Kaj ju razlikuje? Google bo z beleženjem zgodovine brskanja in iskanj obeh uporabnikov višje vrednotil uporabnika 1, ki je pred tem že iskal po izrazih, kot so »na kaj paziti pri nakupu klimatske naprave«, »klimatska naprava poraba elektrike«, »klimatska naprava cena«, »kako sam namestim klimatsko napravo« in »elektroinštalater celje«. Medtem pa je uporabnik 2 samo enkrat iskal »klimatske naprave«. Za uporabnika 1 lahko torej z veliko večjo verjetnostjo trdimo, da bo v kratkem kupil klimatsko napravo, zato je za vaše podjetje, ki prodaja klimatske naprave, zelo pomembno, da ga s svojimi oglasi dosežete in pripeljete na vašo spletno stran.

(slika 5: Uporabnik, ki izvede več iskanj s podobno vsebino, je bolj aktiven potencialni potrošnik od tistega, ki opravi le eno iskanje)

S ciljno skupino Aktivni potrošniki lahko dosežete uporabnike v 18 kategorijah, kot so avtomobili, izdelki za dojenčke in otroke ter računalniki, celoten seznam kategorij pa dobite tukaj.

3. Izkoristite podobne ciljne skupine za iskalno omrežje

(Similar Audiences for Search)

Če že uporabljate ponovno trženje, se zavedate njegovega pomena. Kot rečeno, gre za uporabnike, ki so že obiskali vašo spletno stran in so torej že izrazili določeno zanimanje za vaš izdelek ali storitev.

Z dobrim oglasom jih nagovorite, da ponovno obiščejo vašo spletno stran in se odločijo za vas. Posledično je tudi stopnja konverzije pri ponovnem trženju precej višja od klasičnih oglasov. Odlično, toda s seznami za ponovno trženje lahko nagovorite omejeno število uporabnikov, tj. vaše obstoječe obiskovalce. Ko bi le lahko enake rezultate dosegli tudi pri uporabnikih, ki vas še ne poznajo. Saj lahko! Google Ads vam s pomočjo podobnih ciljnih skupin ponuja to možnost.

Za vse tiste, ki uporabljate oglaševanje na Facebooku, bo koncept enostavno razumljiv. V osnovi gre za enako rešitev, kot jo Facebook ponuja pod imenom Lookalike audience. Google torej analizira uporabnike na vaših obstoječih seznamih za ponovno trženje in vam omogoči ustvarjanje novih seznamov, na katerih so novi uporabniki, ki še niso obiskali vaše spletne strani in vas ne poznajo, se pa obnašajo podobno kot vaši obstoječi obiskovalci (podobna iskanja, obiskane spletne strani…). Z uporabo podobnih ciljnih skupin lahko torej občutno povečate vaše sezname za ponovno trženje s potencialno zelo dragocenimi uporabniki. Rezultati pri uporabi podobnih ciljnih skupin so zelo primerljivi z rezultati pri ponovnem trženju, pri čemer vas ne ovira omejeno število obstoječih obiskovalcev.

(slika 6: Podobne ciljne skupine povečajo vaše sezname za ponovno trženje)

Vse tri funkcije imajo veliko potenciala, da izboljšajo rezultate vaših kampanj in povečajo donosnost vašega oglaševanja. Ker pa gre v vseh treh primerih za novosti, ki jih je Google predstavil razmeroma pred kratkim, vam svetujemo, da se uvajanja lotite previdno. V prvem koraku dodajte eno od ciljnih skupin, nekoliko povečajte ceno na klik (recimo za 20 %), nato pa nekaj tednov spremljajte rezultate in se  o naslednjih korakih odločite na podlagi rezultatov.

Za vse, ki oglaševanja na Googlu niste vešči, ali pa niste povsem prepričani, da bi spremembe znali pravilno in učinkovito implementirati, pa imamo še en nasvet. Za pomoč povprašajte strokovnjake. Na Goclicku vam, kot edini strateški partner Googla v Sloveniji in širše, zagotovimo brezplačno analizo vašega Google Ads računa, uredimo vaš Google My Business profil in poskrbimo, da bo vaš oglas v pravem trenutku na pravem mestu, pred očmi vaših realnih potencialnih kupcev.

Blog sta pripravila